Százhatvannégyezer-nyolcszázhetvenhat karakter

Százhatvannégyezer-nyolcszázhetvenhat karakter

Naaa, mit jelenthet ez? Szabad a gazda? Elárulom még mielőtt mindenki apróra törné azt a kis kobakját: a tavaly szeptember és idén július közt eltelt időszakban, a Sanoma Médiaakadémián (SMA) megírt cikkeimnek az össz karakterszáma. (Plusz-mínusz pár ezer.)
 
2011. augusztus végén döntöttem úgy, hogy jelentkezem újságírói tanfolyamra. Az okok egyszerűek voltak: egyrészt tanulni jó, az ember holtáig tanul – másrészt akkoriban „elég volt” a munkámból szerettem volna egy kicsit mást csinálni. Nem információtechnológiával foglalkozni, nem céget vezetni, nem projektterveket összeállítani és nem az alkalmazottak/ügyfelek lelkét istápolni. Sokat vacilláltam, hogy a MUOSZ vagy a Sanoma tanfolyamára menjek, végülis az utóbbi mellett döntöttem. Ennek a fő oka a közel nyolc éves - Axel Springer - média tapasztalat: kíváncsi voltam a konkurenciára ott hogyan és miként működnek a dolgok.
 
Sokszor éjjel vagy hétvégén a laptop elé kuporodva kellett a cikkeket megírni, mégis összességében azt mondhatom megérte. Érdekes volt egy teljesen más szakmát megtanulni, belecsöppeni a szerkesztői világba, megismerkedni új emberekkel (legyen az tanár vagy hallgató). Csapatmunkát kialakítani – csapatmunkában részt venni szinte teljesen ismeretlen emberekkel, három-négy hét alatt lerakni az asztalra a kész produktumot, pláne egy olyan szakmában, amit még soha az életben nem művelt az ember – ez aztán a kihívás. Ha emellé pedig még siker/elismerés is párosul, akkor az bizony az önbizalmat is növeli. Kitűnővel végeztem (amit leginkább az onlineos tapasztalatnak köszönhetek :-).

No de sok beszédnek sok az alja, következzen az elmúlt közel tizenegy hónap számokban:
 
Cikkek száma
Szavak száma
Karakter szám
 
HF. Félév I.
12
4415
31763
 
HF. Félév II.
15
2927
21841
 
WellnesCafe.hu
10
6435
45708
 
Gyakorlat
15
2494
18373
 
Vizsga I.
3
3392
22800
 
Vizsga II.
2
3282
24391
 
Összesen
57
22945
164876
 
 
Megjelent cikkeim:
Hódíthatnak az elektronikus pénztárcák Hír24.hu
Közösségi kémbotrány Amerikában Hír24.hu
Az internet a virtuális ujjlenyomatunk  
Tömeges lefejezés Mexikóban Hír24.hu
Bosszúból feltették egy fára a kocsiját Hír24.hu
Riasztópisztollyal hajtották tevéjüket Hír24.hu
Május végén költözik a reptér Hír24.hu
Megnyílt a Virtuális Utazás Kiállítás Hír24.hu
Élénkítőszereken élünk Hír24-es feladat volt, csak közben megírta más is...
Anarchisták lőttek rá egy olasz gyárigazgatóra Hír24.hu
Tűzesetben öt gyermek vesztette életét Angliában Hír24.hu
Megfeszített gyalogosok Prágában Hír24.hu - saját hírtalálat a nagyvilágból
A tévézést adóztatnák a telefonos cégek Hír24.hu - legtöbb hozzászóló
Bankpánik kezdődhet Európában Hír24.hu
Életveszélyben a kamaszok – a SEYLE felmérés Szorgalmi feladat volt, saját fotókkal készítve.
A bulvár, az eladható termék H.F.
Hacktion vagy nem Hacktion: ez itt a kérdés H.F.
Sarki fény hálószobánk ágyából H.F.
Olimpia Stockholm 1912 WellnesCafe.hu
Olimpiai sportág: evezés WellnesCafe.hu
Olimpia London 1908 WellnesCafe.hu
Olimpiai sportág: judo WellnesCafe.hu
Olimpia St.Louis 1904 WellnesCafe.hu
Olimpiai sportág: birkózás WellnesCafe.hu
Olimpia Párizs 1900 WellnesCafe.hu
Olimpiai sportág: atlétika WellnesCafe.hu
Olimpia Athén 1896 WellnesCafe.hu
Olimpiai sportág: asztalitenisz WellnesCafe.hu
Facebook történet Hir24.hu: Ez egy érdekes feladat volt! 2012 májusában minden a Facebookról szólt a tőzsdei bevezetés miatt. Nekem is kellett valamit írnom, dehogy egy picit más legyen mint a többi, ezért nem teljes cikk mellett döntöttem, hanem "interaktív-timeline cikket" írtam.
Bill a király! H.F.
Nomofóbia H.F.
 
A féléves (2012. januári) vizsgaanyagom:
A nejlonzacskó
Németh Csaba és az UTMB

Az évvégi (2012. júliusi) vizsgaanyagom:
Létezik az igényes parizer
(Hír24.hu: sajtótájékoztató saját fotókkal)
A sikerhez vezető út kudarcokkal van kikövezve

Persze nem csak "írni" kellett. A vizsgafeladatokhoz készítettünk prezentációkat, videókat is.

Az első féléves vizsgafeladatról (2012. január):

Magazint kellett kitalálunk, meg kellett terveznünk a brandbookot, a moodboardot és még cikkeket is kellett hozzáírnunk és erre volt négy hetünk és dolgoznunk is kellett és gyereket nevelni (már akinek van) és…és…és még folytathatnám. Szerintem mindenkiben megállt az ütő, de a legnagyobb dilemma mindenkinek mégis az volt, hogy milyen típusú magazint találjon ki. Érdekes, hogy a csapatunk legnagyobb része a férfimagazinra szavazott. Pedig hát férfimagazint eladni nem egyszerű, pláne egy ilyen kis országban, mint a miénk. Aztán jött a felmentő ötlet: tervezzünk digitális férfi magazint. Azt gondoltuk, hogy evvel majd „ütni lehet”.

Végül hogy sikerült a prezentáció? Milyen lett a leadott anyag? Nos, erről beszéljenek az ott elhangzott vélemények: „Húú b@zmeg!” , „Folyik belőle a tesztoszteron”, „Érezni a sör és a szivarfüst illatát”, „Már négy éve várok, hogy online magazin felülettel álljanak elő a vizsgafeladatra. Végre teljesült. Köszönöm!”

Persze az anyag leadása mellett, egy másik fontos dolgot is mért a Sanoma, ez pedig a csapatmunka milyensége. A csapatunk az első pillanattól kezdve, hatékonyan együtt tudott dolgozni. A személyre szabott feladatokat, mindenki pontosan és időre elvégezte. A találkozókon mindenki mindig ott volt – ha kellett skype-on keresztül tartottuk a kapcsolatot. Hat különböző ember – egy egységes munka - négy hét leforgása alatt. Köszönet a csapatnak, személy szerint András Tünde, Csapó Beáta, Jancsi Beáta, Koi Zita, Tárkányi Lívia (és jómagam) negyedik évfolyamos hallgatóknak. Következzen a leadott prezentáció és a kitalált termék:
 

A második féléves prezentációnk:

A cél itt is az volt, hogy egy digitális magazinban megjelenő cikkeket készítsünk el. Most viszont sokkal több energiát fordítottunk a cikk megjelenésére, azok kinézetére. Előzetes terveink szerint a cikkek az Y magazinban jelentek volna meg, de mivel a júliusi prezentációra még nem készült el a megjelenési szám, ezért készítettünk egy saját prezentációs videót is. (update: azóta megjelent az Y magazin 2012. júliusi száma és a cikkek megtalálhatóak benne!)

és az elkészített demó anyag:

... és ha már így belejöttem, akkor beillesztem ide a Facebookos timeline cikkemet is: